"אין תגובות למאמר" – באמת?

הידעת?

חוקרים מבייג’ינג פיתחו מנוע מבוסס בינה מלאכותית שמצליח לכתוב טוקבקים. כלומר- מזינים כתבה או פוסט, והאלגוריתם מפיק תגובות מתאימות לנושא. איכות התגובות נבדקה כמובן על ידי בני אדם, וקיבלה ציון ממוצע של כמעט 4 מתוך 5 נקודות.

איך זה קשור אלינו בתור בעלי אתר?

אחת התופעות המביכות כשמקימים אתר חדש היא שכבר יש בו תוכן מושקע שכתבנו אבל עדיין אין תגובות לפוסטים. התחושה היא שהאתר שומם וחסר חיים, אולי לא מעניין אף אחד… זו התחושה בעצם גם אם יש בו ביקורים רבים – רוב הגולשים נמנעים מלהגיב, ובוודאי אם עדיין אין תגובה או שתיים לפני כן. בעל האתר יכול בקלות לראות את מספר הכניסות ומסלולי הטיול בתוך האתר בעזרת אנליטיקס, אבל רק הוא יודע מהם היקפי השימוש האמיתיים. מעורבות הגולש באתר היא מדד משמעותי בדירוג האר ע”י גוגל למשל (כמובן שניתן לעודד מעורבות גם בדרכים אחרות, ולא רק בעזרת תגובות).
באופן כללי כבר שנים יש מגמה של ירידה חדה בתגובות בתוך אתרים – אתרי חדשות, בלוגים וכדומה. רוב הנפח של התגובות נדד ועבר אל הרשתות החברתיות. ‘מקצועות’ כמו טוקבקיסטים בתשלום הומרו בחלקם ל’בוט’ אוטומטי שמפזר תגובות ברשת החברתית.
ההתפתחות הזו מעניינת כי בניגוד להעסקה של אדם שיישב ויכתוב בכמה זהויות טוקבקים מזוייפים, הפעלת AI – בינה מלאכותית – תהיה זולה ותתן תוצאה מתוחכמת הרבה יותר. בניגוד לטוקבקיסט השכיר, התוכנה ממש ’תקרא’ את הטקסט עליו היא מגיבה. תוכן התגובה יהיה איכותי יותר, וככל שהזיוף פחות מוחש – יש יותר סיכוי שגולשים נוספים יימשכו להיות מעורבים בדיון.
בינתיים המנוע כנראה יהיה נייטרלי – כלומר לא ניתן לצפות מראש אם הוא יגיב באופן שלילי או חיובי לתוכן הכתבה או הפוסט שלך. דווקא מדליק בעיני… בכל מקרה מדובר בשפה האנגלית. בעברית עדיין צריך בני אדם – כנראה לא לאורך זמן!

מוזמנים לעקוב

עוד בבלוג

מה זה אחסון?

עמודי האינטרנט בהם אנו גולשים הם קבצים, ולכן אמורים להיות שמורים איפשהו. בשונה ממסמך וורד שיכול להיות שמור אצלי על גבי המחשב, כאשר מדובר בעמוד

קרא עוד »

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *