מה זה וורדפרס ולמה הוא עדיף

בעבר רק מתכנתים יכלו לבנות אתר, בעזרת קוד בשפת האינטרנט – html. התהליך היה ממושך ויקר ודרש מומחיות ועדיין היו תקלות ופערים בין הדמיון של בעל העסק לבין האתר שיצא. עם הזמן התפתחו תבניות וכלי ניהול שאיפשרו לבעל האתר לעדכן תוכן באיזורים מוגדרים באתר באופן עצמאי ובלי קוד.

פלטפורמות לאתרים

חלק מהתבניות יוצרו על ידי חברות שגובות דמי מנוי עבור הבנייה על גבי הפלטפורמה שלהם – wix למשל פיתחה סביבה שמאפשרת לעצב את כל חלקי האתר באופן מלא בלי חלקים שמקובעים מראש. החיסרון הוא שהמסלול החינמי מוגבל מבחינת הפונקציות שניתן לשייך בו, אם תרצו למכור באתר מוצרים או לנהל קהילה, להיפטר מהפרסומות שלהם וכדומה- תצטרכו לשלם סכום קבוע.

בנוסף יש כמה חסרונות למערכת המאוד עשירה- זה כבד, זמן הטעינה ארוך ולא כל כך פשוט להתאים את התוכן למנועי החיפוש. לכן מבחינת קידום האתר עבודה בפלטפורמה כזו היא פחות מוצלחת. וויקס הם כמובן לא היחידים,יש חברות רבות.

וורדפרס היא מערכת לניהול בלוג (שהשתכללה וכיום היא כוללת כל תוספת לאתר שתרצו) שפותחה באופן שיתופי בקוד פתוח. היא לא שייכת למישהו מסוים והשימוש בה חופשי. היא הפכה לפופולרית מאוד ומליוני אתרים בעולם בנויים על גביה. השכלולים בוורדפרס הם בעצם תוספים – חלקם בתשלום – המאפשרים לכל בעל אתר להרכיב לפי צרכיו את הפונקציונליות הרצויה באתר. כך למשל אפשר להוסיף חנות מקוונת לאתר, תוסף לניטור הכניסות ולמידת הרגלי הגלישה של המבקרים, עיצובים מיוחדים ועוד אינסוף. שימוש נבון בתוספים יגרום לאתר להיות קל משקל ונטען במהירות, ויחד עם זה בעל הפונקציונליות שנדרשת עבור העסק שלכם.

מוזמנים לעקוב

עוד בבלוג

בחירת תמונות לאתר

תמונות הן אחד המימדים היותר חשובים באתר שלך. הן מעבירות המון מסרים ומידע, ויש להעניק להן תשומת לב. בדרך כלל נשתמש בדף הבית ובדפים מרכזיים

קרא עוד »

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *